tisdag 10 januari 2012

Hej där hemma!
Tänkte börja blogga lite och berätta vad jag har för mig här nere i Australien.

Flygresan gick faktist både bättre och snabbare än förväntat, hade sällskap av min käre vänn Niclas och efter första mellanlandningen i Manchester hittade vi även två till tjejer som vi hängde med under resan.
Efter ca 30 timmar klev vi av flyget i Sydney och började köa för att gå igenom lite kontroller och hämta ut bagage m.m.. Var lite nervös för jag hade köpt med mig godis till Yoyo och dom är väldigt hårda på flygplatsen men allt gick fint som tur var!

Blev upphämtad av kanske världens snällaste familj och vi åkte "hem" till Dee Why. Idag har vi hängt på stranden, ätit lunch med våra grannar, byggt pirat lego, spelat  spel, lagat middag, tagit en powernap, fixat lite i mitt rum och gått på en promenad här i området. Trivs redan jätte bra här.

De jag bor hos heter Julie och Nick och dom är verkligen hur snälla och roliga som helst, deras barn Tom (snart 6 år) och Charlie (3år) är också helt underbara.

Imorgon ska jag åka in till Manly med Nick och kolla upp sim-kort och bankkonto sen ska jag försöka få tag på yohanna.. Längtar så efter att få träffa henne efter tre långa månader..

The Beach at Dee Why, looking north.
Straden där vi bor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar