söndag 18 november 2012

NZ

Hemma igen!!

Väldigt skönt att vara hemma men samtidigt väldigt tråkigt att läma Nya Zealand. Ett jätte häftigt och fint land som inte påminner om något annat land jag vart i.  Vi började i Wellington, sen tog vi färjan över till sydön och hoppade på en buss som körde runt ön med olika stop.  Bästa staden var utan tvekan Queenstown & Wellington men vi stannade även i massa andra små byar som var väldigt fina.

I Wellingon bodde vi hos Nicks föräldrar som var super snälla och körde runt och visade oss allt möjligt. På lördagen var vi ute och åt på restaurang med dom och med Nicks yngre bror Fraser, efter det gick vi ut med han och hans kompisar.

Sen har vi gått i glaciärena, som tyvärr var en liten besvikelse, ridit the lord of the rings, åkt jetboat, vart på museum, några vandringsdagar till vattenfall, berg och sjöar tex och träffat maaaaaaaaassor av härliga människor!!!

 

 
 Nicks föräldrars hus, jätte fint!!
 
Vårat rum ;)



 


 



 

Bungy jump

Våran fina buss!!!!(vänstra)


 


 
 
Här är några bilder av tusen..
 
Idag när vi kom till flygplastsen tog vi taxi till Ikea och åt lunch.. Sen påväg mot bussen hem med en kanelbulle i handen lyckades vi förhandla oss en taxi från ikea hem till Dee why för 50$ och min kanelbulle. Utgångspriset var 90€ så vi var nöjda, även fast att jag fick offra min bulle :-(
 
Imorgon är  det tillbaka till det vanliga igen, ska bli roligt! Blir att springa hem från Manly (behövs!!) och tror även Johanna hänger på. Sen på kvällen blir det innebandy och träffa laget igen :D
 
Nu ska jag läsa alla bloggar och göra allt som jag missat under min lilla resa men först över till grannen och säga hej, Puss och Kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar