fredag 3 augusti 2012

Blandat

Hej hej..

Har haft en riktig skön hemma dag idag..
Vaknade upp med jätte ont i halsen, så bestämde mig för att blåsa av dagens planer och bara va hemma o slappa.  Har vilat endel och nu känner jag mig faktiskt mycket bättre, och det är bra för imorgon ska jag möta upp en kompis o city sen hem till henne och hänga där för hennes hostfamily är på semester.

Vi har precis suttit och haft en låååång disskution vid matbordet.. Åt Lasange by the way som var hur god som helst.. Hur som helst de började med att Julie kom hem med massa volvo broschyrer och hade bestämt sig för att skaffa volvo.. Då råkade jag kläcka ur mig en kommentar, som Nick älskar mig för, att varför ska hon köpa en bil om de ska flytta. Häromdagen satt vi nämligen en timme och kollade på hus i New Zeeland och ffamiljen började nästan att packa sina väskor (nästan).. Så då halkade vi in på denna disskution som har pågått under en längre tid.Väldigt svårt och vi kommer ingenstans..

 Såhär ligger det till mina vänner..
Julie:
Sydney: Gillar vädret och jobbet. Men... Vill ha en förändring.
New Zeeland: Ogillar vädret, men gillar att bo närmare familj och vänner och kunna köpa ett stort hus.

Nick:
Sydney: Gillar deras lifestyle men han måste resa mycket.Höga skatter!!
Wellington (New Z): Vill att barnen ska gå på hans gamla privateschool och bo närmare familjen.
Singapore: Behöver inte resa lika mycket, gillar vädret, låga skatter.

Lite såhär pratar dom..Jag är väldigt förvirrad, jag undrar om de nånsin kommer att bestämma sig?
Nick säger att dom flyttar till New Zeeland direkt om jag följer med och skaffar ett till års visum:P haha.. Då började vi även prata att om fyra månader när mina päron kommer, kommer vi behöva säga hejdå för de åker på semester och kommer hem tre dagar efter jag åkt, blä vill inte ens tänka den tanken...

Som ni kanske sett på facebook så var vi med i tidningen idag, det sitter nu uppe på vårt kylskåp och jag är Toms nya idol, han tycker det är såå coolt. Fast nu säger han att Reto är lite coolare än mig för han fick prata på filmen, så glad att dom inte tog med när jag prata för snacka en massa konstigheter.. Här är filmen:
http://manly-daily.whereilive.com.au/sport/story/floorball-considered-for-the-olympics/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar