lördag 31 mars 2012

Vilken dag!!

Gårdagen var den perfektaste någonsin.. Full fart hela dagen!
Vi åkte först in till city och åt frukost nr.2 på ett Caf'e. Éfter det gick vi till en stor park och spelade toach ball och fotboll med laget, var strålande sol och Mirra hade med sig massa melon och grapes.
vid 12 tiden åkte vi vidare till hallen, där vi skulle spela final, och värmde upp och prata lite taktik (haha). Matchen var verkligen jätte rolig att spela och det var super bra stämmning i laget. Några från elitserie laget spelade med oss och det blir verkligen skillnad då när dom coachar lite vettigare.

Vi låg under med 2-0 nästan hela matchen, vi mötte Glebe ( många av dom jag var i Cawra med) i period tre gick vi ner på två femmor, och i början av perioden gjorde en i min femma 2-1! När det var en minut kvar fick en i det andra laget en utvisning, vi körde med PPfemman plus ingen målvakt, jag stod framför deras keeper (som hemma:P) och när det var 12 sekunder kvar skjuter våran back in 2-2. yaaaaaaaaay!

Efter det vann vårat lag på straffar! Kanon bra. Efter matchen duschade vi sen hängde vi i hallen två timmar till för vårat herrlag spelade final också, de låg under med 3-1 men vann sedan med 8-5 eller nått. Också en väldigt spännande match! Så Northern beaches kammade hem två guld igår..

Jag fick sedan skjutts hem av Rainer, dumpade grejerna och böt om lite snabbt.. Sprang sedan ut till bussen och mötte upp en norrman från laget och vi tog färjan till city för att möta upp resten av laget.
Vi käkade middag och drack öl.. Både vårt lag  och herrlaget var där och stämmningen var på topp! Sedan kom även de som vi spelat final mot, så vi retades lite med dom och hade det trevligt.

Vid 1.00 drog vi vidare till Kingscross och hängde där innan vi tog en taxi hem, hade verkligen jätte kul hela kvällen. Idag fick man även sova en timme längre för kl ställdes om, nu är det bara åtta timmars tidskillnad från Sverige! Great.