fredag 29 juni 2012

hej :(

Mina förhoppningar om att bli frisk är nu borta.. Fyfan

Det började med att jag fick feber, låg hemma tre dagar.. Två dagar var jag bara snorig, på natten vaknade jag upp JÄTTE ONT i örat..

Åkte då till doktorn och fick örondroppar, fick även tabletter som jag kunde hämta ut om det inte skulle kännas bättre..
Dagen efter gjorde det bara ondare.. Kunde inte sova/äta.. Låg bara i sängen och grät typ.. Så åkte och hämta ut tabletterna..

De hjälpte inte så fick jätte starka tabletter av Nick som man vanligtvis somnar av vilket heller inte hjälpte..

Blev fortfarande inte bättre så åkte tillbaka till doktorn.. Han kolla i mitt öra igen och ringde en öronläkare... Gav mig andra tabletter..

Åkte till speciallist doktorn och han kolla i mitt öra och RENSA.. Han tyckte så fruktansvärt synd om mig för jag hade sjukdomen "Acute Otitis media", som är typ en inflammation i middle ear,vad jag förstod det.. Han tyckte synd om mig för att alla droppar jag hällt i gjorde bara inflammationen värre och man ska tydligen ALDRIG behandla den med droppar..

Han sa att jag tyvärr inte kommer kunna flyga och skrev ut ett papper så jag ska få pengarna tillbaka, på riktigt är jag mest lättnad över att jag inte får.. För skulle aldrig kunna tänka mig att sätta mig på ett plan med detta öra..

Han skrev även ut jätte starka mediciner.. Tabletter som jag ska äta mellan 8-10 i 15 dagar. Måste ätar med mat.. Tabletter som jag ska äta var fjärde timma. Och tabletter som jag ska äta morgon och kväll...

Han rensade mitt öra och vi bokade in två nya tider den här veckan.. Personalen där var så himla snälla och jag behövde inte betala något, de tyckte så synd om mig.. De enda jag behevöde betala var 50$ när jag hämta ut tabletterna... En som jobbade där skulle ringa mig idag och se hur jag mår, hon gav mig en kram och sa att jag skulle låtssas att hon va mmin mamma:P haha..

Kommer inte få duscha eller tvätta håret tills på fredag då jag ska tillbaka.. Är redan fett äcklig..

Hur som helst .. När jag kom hem från doktorn trodde jag att allt skulle bli bra, eftersom att det är så starka mediciner sa han att jag skulle känna mig bättre på en gång, men det var viktigt att jag åt dem under en lång tid..

Problemet är.. Att jag måste äta dem med mat, och det gör så fruktansvärt ont att tugga..
Det andra problemet är att tabletterna är så himla starka så jag kräks upp dom på engång.. Min mage klarar typ inte av mer mediciner eller något...

Okej nu blev det ett väldigt DEPP-inlägg.. Återkommer när jag ´står på benen igen..
Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar