torsdag 3 maj 2012

Hike

Bild från bergsklättringen.

Trodde helt ärligt att jag skulle dö.  Kämpade upp för ett jätte stort berg, typ 90 grader uppåt. Hade inga skor, dumt nog? Vet inte riktigt hur jag tänkte.. När vi väl kom upp för berget var jag heeeeeeelt slut och de andra med för den delen, så vi vilade.
 När vi hade återhämtat oss och kollade upp insåg vi att det var 4  till berg vi skulle klättra upp på. Då ville jag sätta mig ner och börja gråta, hehe men  vi bet ihop och fortsatte. Till slut var vi äntligen högst uppe och det vad fantastiskt fint, efter att vi kollat lite och tagit lite kort var det dags att klättra ner, som var minst lika jobbigt. Man nästan småsprang för att det inte gick att stanna..
Det tog fyra timmar, de fyra längsta timmarna i mitt liv, hah nejdå,skämt och sido. Det var faktiskt  kul också. Han med glasögon var jätte rolig och underhöll oss hela vägen.. Han kom från Tyskland men jobbade i Nya Zeland med att mjölka kossor, drömlivet!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar