torsdag 31 maj 2012

paniken

Greps lite av panik idag.. Gick ut som vanligt till bussen 14:30 för att åka och hämta upp Tom.  Bussen hade inte kommit när kl slog 14:40 men jag tänkte hela tiden "snart kommer den". Det gjorde den ju inte.. Så jag började typ få panik.. Ringde en taxi och sprang hem och hämta pengar.. Väntade på taxin....Vänta... Den kom inte... Kl var 14:50, typ mardrömmen.. Pinsamt att behöva ringa Julie eller någon.. Ringde taxi bolaget igen och då fick jag som svar "You need to wait and give the driver time to get there" Och innan jag hann svara så la dom på.. Skit taxi... ÄÄntligen kom det en taxi och det var sju minuter innan Tom sluta och jag skulle komma försent. Taxin stanna inte så jag typ sprang efter den, haha. Då stanna den och sa att han inte var min taxi och han slutat jobba.. Då började jag nästan gråta... Panik panik panik... Jag bah snälla snälla snälla du måste köra mig till Manly jag måste hämta ett barn. Han bah nej ledssen jag slutade jobba för 15 min sen.. Då började jag gråta på riktigt och fick värsta panikeeeeeeeenn... och typ satte mig på knäna och verkligen bad han köra mig.. (nästan)
Så efter ytterligare någon minut släppte han in mig och satte gasen i botten...
Jag typ satt och sa till han vilken dålig nany jag är och allt sånt där.. Då bbörjade han tycka synd om mig och körde rally på smågator samtidigt som han gav mig lite pepptalk.. Jag sprang sista biten tills Toms skola och kom 10 min sent, men han lekte på skolgården och hade inte ens märkt av att jag inte dykt upp..  SOM TUR VAR.. Gud visste verkligen inte vad jag skulle göra. Fick verkligen panik...

Det roliga var att taxi chauffören tyckte så himla synd om mig, så jag behövde inte betala han,  och han erbjöd sig att köra hem oss igen (men vi tog bussen). Tänk vad bra det blev tillslut, fick till och med åka gratis taxi till Toms skola. Ska kanske börja med den här metoden varje dag? Så slipper jag ta bussen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar